29 Kasım 2017 Çarşamba

Dünyanın En Büyük Çiçeği // Jose Saramago

İstanbul seyahatimizde Minoa'ya gittiğimizden Rüyayiyen yazımda bahsetmiştim. Oradan satın adığım birkaç kitaptan biri de Jose Saramago'nun Dünyanın En Büyük Çiçeği kitabı.

Saramago'yu muhteşem bir distopya olan Körlük kitabından tanıyorum. Daha sonra Bütün İsimler, Kopyalanmış Adam gibi kitaplarını okusam da Körlük kadar etkileyici gelmemişti. Çocuk kitabı yazdığını bilmiyordum, kitapçıda görünce benim olmaaalııı! diye sayıklayarak satın aldım. Yine bir çırpıda okuduklarımdan. Ne var ki kitabı beğenmeğince, herkesin beğendiğini görünce de kendimle ilgili şüpheye düştüm.

Zaten Saramago da ilk sayfada aslında iyi çocuk kitabı yazmanın zor olduğunu ve yazamadığı için özür dilediğini yazmış. Demek ki iyi bir çocuk kitabı değil bu :) Ancak çok güzel bir hikaye. Hikayenin konusu şöyle; bir zamanlar bir nehrin kıyısında anne ve babasıyla birlikte bir çocuk yaşarmış. Çocuk bir gün evinden çıkmış ve nehir boyunca yürümeye başlamış. Sonunda cılız ağaçlar, bozkırla kaplı bir yere ulaşmış. Orada solmuş bir çiçek görmüş. Çocuk çiçeği ne yaptı dersiniz?

Devamı kitapta ve kitaptan uyarlama animasyonda:


Dünyanın En Büyük Çiçeği, orijinal adıyla La Flor Mas Grande del Mundo, Nobel ödüllü usta yazarın ilk çocuk kitabı. Kitap Kırmızı Kedi Yayınevi'nden 2014 Aralık ayında çıkmış. 6 yaş ve üzeri çocuklar için uygun ve fiyatı 14 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şehirdeki Küçük - Sydney Smith

Büyük bir şehirde yaşayan küçük bir çocuksanız insanlar sizi görmez. Sesler sizi korkutabilir ve ne yapacağınızı bilmek bazen zordur. ⠀ ⠀ Ş...