25 Kasım 2017 Cumartesi

Başımızda Kuşlar // Sandra Gobet

Geçen akşam anneler grubumuzla bebekleri babalara bırakıp dışarı, bir şeyler içmeye çıktık. Ankara'ya taşındığımdan beri, bebeksiz ilk gece gezmelerimden biriydi sanırım. Bütün gün heyecandan yerimde duramadım, akşam olup da buluşma saati geldiğinde soluğu Armada'nın arkasındaki Harley Davidson Cafe'de aldım. Aslında hepimizin aklında 'yok yok bu defa sadece kendimizden konuşacağız' vardıysa da işe yaramadı. Çok güldük, bol bol bebek dedikodusu yaptık. O akşam sevgili Gözen bana Başımızda Kuşlar kitabını armağan etti. Ertesi gün de bir çırpıda okudum. Zaten cümleleri son derece kolay okunabilir, esas güzelliği ise çizimlerinde. 




Başımızda Kuşlar İspanyol çizer Sandra Gobet'in ilk çocuk kitabı. Kitabın özgün adı Almanca 'Vögel auf dem Kopf' Türkçe'ye de Almanca aslından çevrilmiş. Bir masal kitabı olarak değil de yağlı boya tablo gibi görmek lazım Sandra Gobet'in bu eserini. Zira her bir sayfasını çerçeveletip duvara asmak istiyor insan. 




Kitabın hikayesi ise şöyle; bir zamanlar uzak diyarlarda kuşlar yuvalarını insanların başlarının üzerine yapıyorlardı ve insanlara karşılığında yardım ediyorlardı. Mesela tembel postacının kafasına konan posta güvercini ona yardım ediyor ve postaları dağıtıyordu. Ya da zifiri karanlıktan korkan Carla'nın başının üstünde bir baykuş yaşıyordu ve Carla böylece geceleri de görmeye başlamıştı. Ama zamanla insanlar kuşlarının çekip gitmesinden çok korktular ve onları kafeslere kapattılar. Sonra ne oldu dersiniz? Gerisi Başımızda Kuşlar'da. 

Kitap Final Kültür Sanat Yayınları'ndan çıkmış ve  6 yaş ve üzeri çocuklar için uygun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şehirdeki Küçük - Sydney Smith

Büyük bir şehirde yaşayan küçük bir çocuksanız insanlar sizi görmez. Sesler sizi korkutabilir ve ne yapacağınızı bilmek bazen zordur. ⠀ ⠀ Ş...