25 Kasım 2012 Pazar

Balinalar Nasıl Balina Oldu?

Ben küçükken içimde küçük bir balığın yaşadığını düşünürdüm. Küçük bir balık, renkli kuyruğu ile döner dururdu içimde. Ve bir fil, hortumuyla yüreğimi serinleten...

Aradan yıllar geçtikçe içimdeki balık yüzmeyi unuttu ve fil hortumundan fışkırtacak suyu bulamaz oldu. Sonra bir gün Canla beraber kitap alışverişine çıkmışken kendimi kitapçının renkli raflarında unutmuşum. Nice sonra Can bana seslenince kendime geldim ve elimde Ted Hughes'un "Balina nasıl balina oldu?" isimli kitabı vardı.

Sonra eve gelip kelimeleri yuttum. Ted Hughes'un her bir kelimeden özenle yarattığı hikayelerini sindirmek zaman alıyor. Balina, fil, tilki, kedi, eşek ve arı gibi onlarca hayvanın atalarının hikayesine büyüklerin inanması güç ama bence bir deneyin.




Hele ki arı! O kadar acıklı ki okurken gözleirm doldu. Onun neden çiçek gezdiğini merak ettiyseniz bedeninde gezen huzursuzluğu anlamanız gerekiyor. Çok eskiden, dünyanın toz bulutu halinden yeni kurtulduğu ergen zamanlarından bahsediyorum. Bu zamanlara, çiçeklerin ve hayvanların ruhlarının gepegenç, insanların da konuşamadığı dönemlere...

Ted Hughes muhteşem bir yazarmış, ben yeni keşfediyorum. Çeviri ise Gönül Çapan'dan. Türkçeye nasıl güzel uyarlandığında görünce mutlu olacağınıza eminim.

Kitabın orjinal adı: How the whale became and the other stories.
Can Çocuk'a uğrayın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şehirdeki Küçük - Sydney Smith

Büyük bir şehirde yaşayan küçük bir çocuksanız insanlar sizi görmez. Sesler sizi korkutabilir ve ne yapacağınızı bilmek bazen zordur. ⠀ ⠀ Ş...